CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, April 5, 2011

New Product


Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamulaikum warahmatullah hi wabarakatuh wamagfiruh..
Alhamdulillah,dalam kesibukan yg teramat dirasakan kini,ana kembali dengan produk yang baru...InsyaAllah ana akan lebih kerap meng update produk2 yg terkini..

Kini,d blog ini akan starting untuk menjual kitab-kitab dan buku islami untuk rujukan dan bacaan sahabat2 sekalian...Ilmu itu harus dicari...


Ilmu itu lebih baik daripada harta, kerana ilmu akan menjagamu sementara harta harus engkau jaga. Ilmu akan terus bertambah dan berkembang dengan diamalkan sementara harta akan terkurangi dengan penggunaan. 

Dan mencintai seorang yang berilmu adalah agama yang dipegangi. Ilmu akan membawa pemiliknya untuk berbuat taat selama hidupnya dan akan meninggalkan nama yang harum setelah matinya.


Sementara orang yang memiliki harta akan hilang seiring dengan hilangnya harta. Pengumpul harta itu seakan telah mati padahal sebenarnya dia masih hidup. Sementara orang yang berilmu akan tetap hidup sepanjang masa. Jasad-jasad mereka telah tiada, namun mereka tetap ada di hati manusia.” (dinukil dari Min Washaya As-Salaf, hal. 13-14)

 Ayuh kita lihat beberapa hadith di bawah yang menunjukkan betapa pentingnya ilmu ,kerana ilmu agama la mnjadi tuan kpd kita...ilmu tdk boleh d bawa mati...

“Barangsiapa yang akhirat menjadi tujuannya, Allah akan jadikan kekayaan dalam hatinya, dan Allah kumpulkan baginya urusannya yang tercerai-berai, dan dunia akan mendatanginya dalam keadaan tidak(?) suka kepadanya. Dan barangsiapa yang dunia menjadi cita-citanya, Allah akan jadikan kefakiran di depan matanya, Dia cerai-beraikan urusannya, dan dunia tidak akan mendatanginya kecuali hanya apa yang telah ditentukan baginya.” (HR. At-Tirmidzi no. 2465, dikatakan oleh Asy-Syaikh Al-Albani dalam Shahih Sunan At-Tirmidzi: Shahih)

“Ketahuilah, ilmu itu akan mengangkat orang yang hina. Banyak kalangan ulama yang tidak memiliki nasab yang bisa dibanggakan dan tidak punya wajah yang rupawan.”


“Barangsiapa menempuh suatu jalan untuk mencari ilmu, Allah akan mudahkan baginya dengan ilmu tersebut, jalan menuju surga.” (HR. Muslim no. 2699)

“Satu bab ilmu agama yang dipelajari oleh seseorang lebih baik baginya daripada dunia seisinya.” (dinukil dari Waratsatul Anbiya`, hal. 18)
“Dan katakanlah: Wahai Rabbku, tambahkanlah ilmu padaku.” (Thaha: 114)

“Apakah sama antara orang yang berilmu dengan orang yang tidak berilmu?” (Az Zumar: 9)

**********************************************************************************************

 1st of all,nak memperkenalkan STICKER KERETA ISLAMI..=) lain dr yg lain skit,selalunya kita tgk byk kt blog je kan...apa kata kita berdakwah dgn cara lain yng bole d kongsi dgn org lain secara tidak langsung...

Untuk promosi awal bulan april ini,kita ada 2 sticker yang sgt cute ^^
check it out frens..
|
|
|
v
 RM 4.00
RM 4.00
macam mana?? comel kan islamic sticker ni...OK beli 2 dengan harga RM 7.00
 ********************************************************************************

Selain Sticker Islami yg sgt2 cute , kita juga ada beberapa bahan rujukan yg byk sgt dpt membimbing kita. Setiap bulan ana akan memperkenalkan 5 buah buku.


 24 Jam Amalan Nabi Shallallahu alaihi wassalam diilhamkan oleh Saudara Khalid Al- Husainan.

"Kalau setiap individu muslim mau memahami lalu myibukkan diri mmpraktikkan sunnah Rasulullah dlm kehidupan sehari2, niscaya tak ada byk waktu yg terbuang untuk melakukan amalan yg sia2. Namun ironinya, tidak sedikit kaum muslimin yg kesehariannya lalai  & hampa dr amalan sunnah,justeru tergelincir & terjerumus ke jurang kemaksiatan. atau bisa jadi malah mhabiskan waktu & umur dalam kubangan perbuatan bidaah, tindakan yg tdk ada dasarnya dlm ajaran Islam. Nauzibillah! 

 Maka  siapa pun anda, buku ini akan memandu mengigtkan dan membiasakan diri anda untuk mengisi setiap hari dan waktu dengan berbagai amalan sunnah. Bukankah agama ini mgajarkan umatnya utk meninggalkan hal2 yg tdk bermanfaat? Yang pasti, dengan mncontoho cara hidup beliau akan mmbuahkan hasil yg positif dan tentunya berpahala.
 *********************************************************************************************
Shaulat Sunat Rasulullah shallallahu alaihi wassalam
Dr. Muhammad bin Umar Bazmul 

"Kalau boleh diibaratkan & skadar mmberikan gambaran yg praktis kpd pembaca, kedudukan solat rawatib yg merupakan salah 1 solat2 tathawu' terhadap solat fardhu ialah seperti kantung air yg di sana sini ada lubangnya,lalu solat rawatib itu menambali lubang2 tersebut,hingga mmbuat isinya tetap utuh & tdk ada yg terkurangi.

Bahkan secara gamblang Rasulullah myatakan  bahawa 1 sujud yg dlakukn seorang hamba dpt menangkat 1 derahatnya dan mghapus 1 kesalahannya. Byk jenis solat tathawu' yg dpt kita amalkan, sbg tambahan dr solat fardhu yang tentunya tdk kita tggl walau sedikit pun. Dlm buku ini dsebutkan berbagai  jenis solat tathawu' berikut cara pelaksanaan dan bacaan2nya serta hal2 yg berkait dgnnya yg semua dlandaskan kpd dalil sohih dan alasan akurat @ pndapat ulama salaf.

Sbb tdk jarang buku2 yg membahas tentang solat2 tathawu' tdk memiliki acuan yg jelas,belum lg bidaah2 yg disusupkan d dlamnya. Kerana itulah dlm buku ini dsebutkan beberapa solat yg termasuk bidaah.

Tidak terlalu berlebihan jika kami katakan begitu, sbb penulis merujuk kpd 130 referensi untuk penulisan buku ini"
***********************************************************************************************
 Bimbingan Islam Utk Peribadi & Masyarakat
 Syaikh Muhammad bin Jamil Zainu


"Buku ini btujuan mmperbaiki setiap muslim sehingga dapat melaksanakan Islam dgn sebaik2nya.

Perbaikan yg dimaksud adala sesuai dgn apa yg dijelaskan dlm Al-Quran dan As-Sunnah sebagaimana yg dipahami oleh para as-Salafush Soleh.
Pembahasan buku ini menyentuh hampir semua persoalan prinsip ajaran Islam dlm kehidupan sehari2 bagi setiap muslim,baik sebagai peribadi maupun masyarakat.

Begitu penting dan brmanfaatnya buku ini sehingga ia telah dterjemahkan dan dicetak ulang kali dlm berbag ai bahasa dan disebarluakn d byk negara,Saudi Arabia,Kkuwait,Aljazair,Yordania,Mesir,Lebanon,India,Pakistan dll.
Dan sekarang giliran anda bisa mereguk nikmat dan manfaat buku ini.Selamat membaca!
*********************************************************************************************
Pernikahan Islami-M.Ali Ash-Shobuni

"Pernikahan adalah sebuah piagam yg kukuh.Piagam yg merajut jalinan istimewa antara 2 jenis manusia yg berbeda,pria dan wanita utk sebuah tujuan yg sgt mulia. Oleh kerananya, Allah mggariskan syariat tersendiri dlm mgatur masalah penikahan ini.
Di antara tujuannya adlah agar apa yg dikehendaki olehNya dan didambakn oleh manusia yg mnjalanunya benar2 bisa terlaksana dgn sempurna.
Selanjutnya,kebahagiaan rumah tgga yg biasa di istilakn baiti jannahi (rumahku surgaku) bisa terwujud d alam nyata bkn sekadar mimpi belaka. sebelum kelak mndapatkan syurga yg abadi d akhirat sana.Kata kuncinya adalah mgikuti aturan illahi yg suci,mnjalankan pnikahan secara Islami.

Buku ini mmbicarakan mngenai pandangan islam thadap penikahan dan hikmah pensyariatannya khitbah berikut adab dan syaratnya serta hukum melihat wanita yg dikhitbah,syarat sahnya akad nikah menurut syara'.masalah mahar yg  mnjadi simbol pgumuman pnikahan dan walimah pgmntin hgga masala poligami dlm aturan islam.Tidak terlewatkn juga buku ini membahas berbagai sarana dan langkah dlm mgatasi ketidakharmonian rmh tgga"
******************************************************************************************** 
 Menjadi Wanita Paling Bahagia
Dr Aidh al-Qarni

Inilah buku yg khusus dhadiahkn utk kaum wanita.Buah perenungan yg tdk hanya sekadar untaian kata,namun juga kisah2 berhikmah yg membuktikan kebenaran nilai dan pesan2 rabbaniyah.

Bagi wanita yg mbacanya,kemudia mgamalkannya dgn penuh keikhlasan,yakinlah anda akn mnjadi wanita paling baagia d dunia.

Bersama La Tah Zan buku Mnjadi Wanita Paling Bahagia ini merupakan buku BEST SELLER d berbagai negara. Di indonesia buku ini telah terjual ratusan ribu.Tak mgherankan jika 2 karya fenomena ini melambungkan nama penulisnya. 

0 comments: